articles&news

Reklama Kontaktowa: najlepsze praktyki

Social media

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

Reklamę kontaktową wyróżnia jedna zasadnicza funkcjonalność: po kliknięciu reklamy oczom użytkownika ukazuje się formularz, który poprzez wypełnienie formularza daje możliwość użytkownikom wyrazić zainteresowanie produktem. Co będzie w formularzu – to ustalamy my sami. Ważne jest też to, że formularz jest już wstępnie uzupełniony informacjami, które użytkownik udostępnił Facebookowi., przez co szanse porzucenia zadania uzupełnienia formularza znacznie się zmniejszają. Otwiera to ogromne możliwości dla marketerów. Wartością dodaną jest również przeprowadzenie całego etapu pozyskiwania leadu poprzez facebooka, nie korzystając z aplikacji zewnętrznych ani przekierowań.

 

Jakie pytanie można zadać w formularzu reklamy kontaktowej?

Prawidłowa odpowiedź: niemalże każde. Są oczywiście pewne zakazane pytania które są dosyć oczywiste, np. pytania o numery rachunków, o poglądy polityczne czy religię. Szczegółowy wykaz zakazanych pytań znajdziecie na stronie Facebooka: https://www.facebook.com/policies/ads/lead_ads

Oprócz niestandardowych, własnych pytań, przede wszystkim wykorzystuje się predefiniowane pytania które podpowiada Facebook w zależności od typu produktu/usługi. Poniższa tabela prezentuje również podział na cele oraz najczęściej zadawane niestandardowe pytania.

https://www.facebook.com/business/help/1607931762802448?helpref=faq_content

  

 

Cel biznesowy: Wskaźniki, które chcesz poprawić dzięki reklamom kontaktowym.BranżeInformacje dotyczące użytkownikówCzęsto zadawane niestandardowe pytania
Subskrypcja newsletteraWszystkie, szczególnie w kategorii rozrywki i mediówE-mail, płećPreferencje dotyczące newslettera (jak często mamy wysyłać informacje)
Formularze z pytaniami/dotyczące zainteresowańWykształcenie, usługi profesjonalne, usługi finansoweImię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nazwa firmy, kod pocztowyPlanowana dziedzina studiów Data zapisu na studia Oferowany typ usług prawniczych
Wnioski, zamówienia w przedsprzedaży, rejestracjeUsługi finansowe, sprzedaż internetowa/detaliczna, usługi profesjonalneE-mail, numer telefonu, imię i nazwiskoPytania kwalifikacyjne (produkty, którymi się interesujesz)
Zapisy na promocje, kupony, ofertyHandel detaliczny/internetowyAdres e-mail, kod pocztowy, płećNa jakie produkty chcesz otrzymać kupony? Wybierz wszystkie kategorie, które mają zastosowanie.
Zapisy na wydarzenia, konferencjeRozrywka, B2B E-mail, numer telefonu, imię i nazwiskoPreferencje dotyczące wydarzenia (którego prelegenta chcesz zobaczyć) Wielkość firmy Wielkość zespołu sprzedażowego Główna działalność handlowa
KonkursyWszystkie E-mail, numer telefonu, imię i nazwiskoNa jakie produkty/smaki/kategorie głosujesz?
Zapytanie ofertowe dotyczące ubezpieczeniaUsługi finansoweE-mail, numer telefonu, stan cywilnyCzy masz aktualne [blank] ubezpieczenie? Kiedy chcesz się przeprowadzić?
Zapytanie ofertowe w branży motoryzacyjnej/konfiguracja samochoduBranża motoryzacyjnaE-mail, numer telefonu, kod pocztowy Marka i model Twojego samochodu Rok produkcji Twojego samochodu Roczny przebieg Twojego samochodu
Jazda testowaBranża motoryzacyjnaE-mail, numer telefonu, kod pocztowyJaki model Cię interesuje? Kiedy chcesz kupić następny samochód? Planujesz kupno czy leasing?
SamplingArtykuły konsumpcyjne (CPG)Nazwa ulicyProdukty, którymi się interesujesz Ile osób jest w Twoim gospodarstwie domowym?
Pobranie białej księgi, rejestracja na webinariumBusiness to business (B2B)E-mail, numer telefonu służbowego, numer telefonu, nazwa firmyIlu pracowników zatrudniasz? Produkty, którymi się interesujesz Kiedy chcesz przetestować tę usługę?

Prezentacja oferty i obecnych promocji

Niezwykle wydajne jest zastosowanie reklamy kontaktowej w prezentacji okazyjnych ofert i przywilejów i przez to zachęcenia użytkowników do zakupu.

Często zbierane informacje dotyczące użytkowników:

  • Adres e-mail
  • Kod pocztowy
  • Płeć

Częste pytania niestandardowe:

  • Na jakie produkty chcesz otrzymać kupony? Wybierz wszystkie kategorie, które mają zastosowanie.

Wezwanie do działania:

  • Wyślij zapytanie
  • Więcej informacji
  • Zarejestruj się

Świetnym przykładem jest firma Makerbot która wykorzystała ten rodzaj reklamy do zwiększenia zainteresowania swoich fanów  poprzez starannie dobraną reklamę.

Firma zajmująca się produkcją i sprzedażą drukarek 3D wykorzystała kampanię którą mocno stargetowano na ustaloną wcześniej część rynku oraz stworzono kreację idealnie pasującą do użytkowników. Po kliknięciu przycisku „uzyskaj wycenę” użytkownicy nie musieli nic zmieniać w formularzu aby wysłać swoje dane kontaktowe oprócz zaznaczenia z jakiego segmentu rynku pochodzą.

Efektem tych działań było:

  • 626 wysokokwalifikowanych kontaktów marketingowych
  • wzrost liczby potencjalnych klientów o 30% w porównaniu z wcześniejszą podobną kampanią wykorzystującą inne reklamy bez formularzy kontaktowych
  • obniżenie kosztu za potencjalnego klienta o 25% w porównaniu z podobną kampanią wykorzystującą reklamy inne niż kontaktowe

 

Wykorzystuj potencjał formularzy zapytań

Reklamy kontaktowe to świetny sposób do uzyskiwanie danych marketingowych niejako „przy okazji”. Należy zrobić listę pytań, dzięki którym można poznać odpowiedzi na pytania co konkretnie interesuje klientów, jakie mają zainteresowania itd.

Często zbierane informacje dotyczące użytkowników:

  • Imię i nazwisko
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Nazwa firmy
  • Kod pocztowy

Częste pytania niestandardowe:

  • Planowana dziedzina studiów
  • Data zapisu na studia

Wezwanie do działania:

  • Więcej informacji

 

Wzorowy przykład przedstawia kampania klubu sportowego Milwaukee Bucks z USA który wykorzystał potencjał reklamy kontaktowej do zbierania informacji od osób zainteresowanych karnetami.

Efekty:

  • 36- krotny zwrot inwestycji
  • Poziom konwersji na poziomie 30% z czego 20% leadów wybierało produkt w wersji wyższej od standardowej
  • O 40% większa konwersja w porów nianiu do podobnych reklam bez formularzy kontaktowych
  • Wyższy o 25% współczynnik otwarcia e-maili z mailingu podpiętego pod reklamę (w porównaniu do mailingu bez kampanii wspomagającej)
  • Ponad dwukrotnie większa klikalność linków z mailing, w porównaniu do mailingu bez kampanii wspomagającej.

 

Zdefiniuj i pozyskaj użytkowników do newslettera.

Jednym z najważniejszych sposobów na wykorzystanie reklamy kontakotwej to właśnie zwiększanie grona odbiorców newsletterów. To bardzo efektywny kanał komunikacji: możemy tworzyć ciągła konwersację z klientami, jednocześnie informując ich o aktlanośćiach dotyczących sprzedawanych produktów oraz prowadzić cały szereg innych działań marketingowych.

Często zbierane informacje dotyczące użytkowników:

  • Adres e-mail
  • Płeć

Częste pytania niestandardowe:

  • Jak często chcesz otrzymywać informacje?
  • Jakiego rodzaju wiadomości e-mail chcesz od nas otrzymywać?

Wezwanie do działania:

  • Zarejestruj się
  • Subskrybuj

 

Przykładem wzorowo zrealizowanej kampanii na ten temat jest  theSkimm - newsletter przekazujący w ciekawej formie najważniejsze spersonalizowane wydarzenia dnia.  Zdecydowano o stworzeniu kampanii z reklamami mającymi wzmocnić przekaz brandingu oraz poprzez zamieszczanie opinii subskrybentów newslettera, którzy opowiadali o korzyściach z wygodnych i dopasowanych wiadomości.  Wystarczyły 3 tapnięcia na smartfonie by zostać następnym odbiorcą newslettera.

Efekty dwumiesięcznej kampanii:

  • poprawa jakości kontaktów o 22%
  • koszt pozyskania klienta w wysokości zaledwie 1-2 USD

 

To tylko 3 z najbardziej ciekawych zastosowań reklam kontaktowych. Z innych ciekawych, warto nadmienić: rejestracja na wydarzenia, pobieranie raportów, oferty cenowe, rejestracjana webinaria oraz konsultacje. Pamiętaj: istniej wiele klientów którzy pragną kontaktu z Twoją firmą, ale wypełnianie formularza, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych odrzuca je od tego kontaktu. Używaj jak najmniej pytań otwartych w reklamach kontaktowych i odkrywaj pełną moc ich możliwości.

Zostaw maila, a prześlemy Ci informacje o kolejnych materiałach

Szukasz pomysłów dla Twojej instytucji lub marki?

wyślij nam wiadomość

Śmiało!

Napisz do nas , a jeden z naszych przedstawicieli odpowie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe! Maksymalnie w 24godziny!
(tak, w weekendy też!)

gdzie sa moje zasiegi, facebooku grafika

Gdzie są moje zasięgi, Facebooku?!?

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku, wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski jakie nasuwają się po analizie badania.

więcej

Reklamy kontaktowe: najlepsze praktyki

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

więcej

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Pytaliście o przykłady więc przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów.

więcej

O hashtagach słów kilka – jak wykorzystać hastagi? #hashtag

Hashtagi pierwszy raz użyto 10 lat temu na Twiterze i na początku były tylko ciekawostką. Teraz – są wykorzystywane w praktycznie wszystkich sieciach społecznościowych i nie wyobrażamy sobie bez nich dzisiejszych social mediów. Opowiadamy, na co zwrócić uwagę wykorzystując hastagi i czego unikać.

więcej

Content marketing dla pracodawcy

Content marketing dla pracodawcy Idee i pomysły Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego....
więcej