articles&news

Gdzie są moje zasięgi Facebooku?!?

social media

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski, jakie nasuwają się po analizie badania.

Nieustannie obserwujemy postępujące zmiany w algorytmie Facebooka. Zasięgi organiczne maleją w takim tempie, że moderator niemal każdego fanpage'a zauważa znaczącą różnicę z miesiąca na miesiąc. Jak to wygląda w liczbach? Firma NapoleonCat przygotowała zestawienie fanpage'y polskich blogów i blogerów, oparte na średniej liczbie interakcji na post - które są w prostej linii powiązane z zasięgiem. Fanpage podzielono na 3 kategorie: największe 100 profili, strony od 10 tys. do 100 tys. fanów i profile od 1 tys. do 10 tys. użytkowników.

 

Badanie skupiono na blogach i influencerach nie bez powodu: zazwyczaj towarzyszące im społeczności są lojalne i bardzo aktywne oraz przeważnie nie korzystają z płatnych opcji na Facebooku przez co większość ruchu jest organiczna. Okres porównawczy który wynosił 110 dni oraz liczba interakcji na poziomie 28 milionów są całkowicie wystarczalne aby zauważyć rosnące trendy.

Zebrano i opracowano średnią liczbę interakcji, zarówno reakcji, jak i komentarzy oraz udostępnień. Uczyniono tak, ponieważ istnieje ścisła zależność między interakcjami a zasięgiem, a analiza oparta na tych danych dobrze oddaje całokształt ruchu na Facebooku.

Analizując powyższe wykresy łatwo zauważyć, że w przypadku 100 największych stron średnia liczba interakcji zmalała o 30 procent, na profilach od 10 tys. do 100 tys fanów interakcje zmalały o 33 %, zaś na fanpage'ach do 10 tysięcy już tylko o 7 %. Warto tutaj dodać, że we wszystkich grupach liczba fanów się zwiększała: dla top 100 profili o 1%, dla średnich fanpage'y 3,4% i dla najmniejszych 8,7%.

 

 

I znowu mniejszym wiatr w oczy... a nie, czekaj...

 

Zestawienie tych danych pokazuje ciekawy wniosek na temat algorytmu Facebooka: małe profile - do 10 tys. fanów prawdopodobnie są faworyzowane przez algorytm Facebooka i w mniejszym stopniu publikowane przez nich treści podlegają ograniczaniu zasięgów organicznych.

Dopiero po przekroczeniu pewnej granicy algorytm zwraca większa uwagę i bardziej filtruje treści, które są pokazywane na newsfeedzie. Możliwe również, że mniej odczuwalny spadek zasięgów dla małych stron jest spowodowany największym wzrostem liczby fanów dla tej grupy.  Na pewno też w jakimś stopniu te zjawisko jest spowodowane ogromna lojalnością społeczności w przypadku fanpage'y z małą ilością fanów i stosunkowo dużym odsetkiem bardzo aktywnych użytkowników. W większych profilach stosunek najbardziej lojalnych fanów do ogółu jest z reguły niższy.

Najważniejszych wnioskiem z wyżej wymienionych analiz jest jednak to, że mamy niepodważalne dowody, że zasięgi spadają. Co nam przyniesie rok 2018? Prawdopodobnie jeszcze większy spadek zasięgów i jeszcze większe zmiany w algorytmie. W jednym z naszych kolejnych artykułów będziemy pisać jak się przed tym bronić. Jeżeli nie chcesz tego przegapić...

Zapisz się do naszego newslettera.

Stay Tuned!

 

 

 

Wykresy: NapoleonCat

 

Szukasz pomysłów dla Twojej instytucji lub marki?

wyślij nam wiadomość

Śmiało!

Napisz do nas , a jeden z naszych przedstawicieli odpowie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe! Maksymalnie w 24godziny!
(tak, w weekendy też!)

gdzie sa moje zasiegi, facebooku grafika

Gdzie są moje zasięgi, Facebooku?!?

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku, wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski jakie nasuwają się po analizie badania.

więcej

Reklamy kontaktowe: najlepsze praktyki

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

więcej

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Pytaliście o przykłady więc przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów.

więcej

O hashtagach słów kilka – jak wykorzystać hastagi? #hashtag

Hashtagi pierwszy raz użyto 10 lat temu na Twiterze i na początku były tylko ciekawostką. Teraz – są wykorzystywane w praktycznie wszystkich sieciach społecznościowych i nie wyobrażamy sobie bez nich dzisiejszych social mediów. Opowiadamy, na co zwrócić uwagę wykorzystując hastagi i czego unikać.

więcej

Content marketing dla pracodawcy

Content marketing dla pracodawcy Idee i pomysły Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego....
więcej