articles&news

Content marketing dla pracodawcy

Idee i pomysły

Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego. Przeczytaj, na co zwrócić uwagę, planując takie działania.

Jeśli masz już pomysł, jak Twoja organizacja chce wyglądać dla potencjalnych pracowników i wiesz dokładnie, co może im zaproponować, czas na ogłoszenie tego światu! A przynajmniej obecnym i potencjalnym pracownikom.

1. Tonality: bądź unikalny ale nie przesadnie śmiały

Może to oczywiste ale to, co możesz uznać za zabawne, może jednocześnie być zbyt śmiałe lub wręcz obrażające dla odbiorców. Odpowiedzialny pracodawca ceni różnorodność i akceptuje, docenia i szanuje współpracę różnch osób. Ponieważ to powinno być oczywiste, nie może pozwolić sobie na epatowanie lub zbytnie spoufalanie. Przykład, jak tego nie robić: Urban Outfitters.

Co jednak możemy zrobić w sytuacji, gdy nasza organizacja popełni podobny błąd?

Przyznać się, przeprosić i przekazać opinii publicznej, że nasza organizacja zrobi wszystko, aby nie tylko taka sytuacja się nie powtórzyła, ale też zadba o uświadomienie wszystkich w organizacji jak istotna jest wrażliwość w komunikacji i zapewni o swoim wsparciu wszystkie osoby, które poczuły się dotknięte.

2. Silny przekaz: promuj pozapłacowe benefity i przywileje pracownicze

Wykorzystaj to, co Twoja organizacja ma do zaproponowania swoim potencjalnym pracownikom.  Przykład: FedEX. 84% oceniających tę firmę na Glassdoor.com, poleciłoby pracę w FedExie przyjacielowi, a to dopiero 39 miejsce w rankingu!

Pracownicy doceniają dodatkowe szkolenia, zniżki pracownicze, plan emerytalny i ubezpieczenia zdrowotne oraz na życie, zwrot kosztów czesnego dla pracowników uczących się... a to dopiero początek promowanych benefitów już na poziomie...mechanika! Można? Można.  Co ciekawe- wiele firm w Polsce oferuje dodatkowe benefity - poczynając od szkoleń po dofinansowanie edukacji lub kredytu mieszkaniowego. Niestety, poza wybranymi organizacjami, większość nie informuje o tym. Istnieje przeświadczenie, że liczy się tylko pensja. Jak jednak wynika z najnowszych badań (m.in. Benefit Systems i ARC Rynek i Opinia), zarobki - chociaż wciąż najważniejsze, nie są wystarczającą motywacją do pracy.

3. Potraktuj pracowników i kandydatów jak Klientów

Nie oszukuj, ale spróbuj go w sobie rozkochać w sobie kandydata. Nie oczekuj, ale pokazuj korzyści ze spełnienia wymagań. Jak to zrobić?
Zamień informacje o rekrutacjach na reklamę Twojego miejsca pracy.

Najważniejszy benefit Twojej oferty umieść na grafice/w filmie.  Pozostałe zostaw w szczegółach.

Zadbaj o ich atrakcyjność wizualną i przygotuj wystarczającą liczbę kreacji oraz zapas czasu, aby je przetestować poprzez testy typu A/B.
Po wyborze najlepszych, promuj reklamy, które prowadzą do formularzy rekrutacyjnych.

Powyżej znajdziecie przykład "haczyka" graficznego, jaki przygotowaliśmy dla jednego z naszych klientów (draft, usunęliśmy logo i nazwę stanowiska).

Czy komuś trzeba zaplanować nowe działania employer brandingowe? Zapraszamy do kontaktu przez formularz poniżej!

Zostaw maila, a prześlemy Ci informacje o kolejnych materiałach

Śmiało!

Napisz do nas , a jeden z naszych przedstawicieli odpowie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe! Maksymalnie w 24godziny!
(tak, w weekendy też!)

gdzie sa moje zasiegi, facebooku grafika

Gdzie są moje zasięgi, Facebooku?!?

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku, wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski jakie nasuwają się po analizie badania.

więcej

Reklamy kontaktowe: najlepsze praktyki

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

więcej

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Pytaliście o przykłady więc przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów.

więcej

O hashtagach słów kilka – jak wykorzystać hastagi? #hashtag

Hashtagi pierwszy raz użyto 10 lat temu na Twiterze i na początku były tylko ciekawostką. Teraz – są wykorzystywane w praktycznie wszystkich sieciach społecznościowych i nie wyobrażamy sobie bez nich dzisiejszych social mediów. Opowiadamy, na co zwrócić uwagę wykorzystując hastagi i czego unikać.

więcej

Content marketing dla pracodawcy

Content marketing dla pracodawcy Idee i pomysły Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego....
więcej