articles&news

Black Friday inaczej niż wszyscy

Idee i pomysły

Brazylijska marka odzieżowa Basico, z okazji Czarnego Piątku zaprezentowała na swojej stronie wyjątkową w swojej formie obniżkę cen. Dała swoim klientom wybór – za niektóre produkty mogą zapłacić kwotę po „czarnej” obniżce lub… uiścić pełną cenę. Dlaczego? Odpowiadamy!

Transparent Black Friday – bo tak nazywa się ta akcja ma na celu przedstawienie, jaką część kwoty zakupu firma Basico przeznacza na zakup materiałów, pokrycie kosztów produkcji oraz marketingu i wreszcie jaki jest zysk firmy z danego zakupu.
Konsumenci mogą wybrać jaką kwotę zapłacą będąc w pełni poinformowani za co konkretnie w danym przypadku płacą:

Kampania ta zwraca uwagę na ważny problem stojący za działalnością tanich firm odzieżowych – w procesie produkcji i łańcuchu dostaw zdarzają się przypadki wykorzystywania pracowników. Niedawno głośne były przypadki, w którym klienci jednego z odzieżowych gigantów znajdowali w swoich ubraniach przemycone liściki od przymusowych robotników z krajów tzw. trzeciego świata z prośbą o pomoc.

Kampania Basico w nietypowy sposób wyjaśnia, skąd biorą się wyższe ceny – oczywiście akcja nie zakłada, że klienci będą wybierać podczas tej promocji wyższych cen. Autorom tejże zależało na zwiększeniu świadomości konsumentów odnośnie kosztów produkcji i dystrybucji.

Nie jest to pierwsza kampania tego typu  - wcześniej podobne akcje prowadziły takie firmy jak Honest By, Everlane czy Oliver Cabell. Wartością dodaną pozostaje transparentność poczynań marki, a to zawsze jest dobrze odbierane przez klientów. Podsumowując: marka Basico otworzyła drzwi do swojej firmy i pokazała jaką filozofią się kieruje, stworzyła ciekawą kampanię sprzedażową, świadomie stara się zmienić nawyki zakupowe swoich klientów - jednocześnie obnażając niedostatki konkurencji. My jesteśmy na tak!

Zostaw maila, a prześlemy Ci informacje o kolejnych materiałach

Szukasz pomysłów dla Twojej instytucji lub marki?

wyślij nam wiadomość

Śmiało!

Napisz do nas , a jeden z naszych przedstawicieli odpowie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe! Maksymalnie w 24godziny!
(tak, w weekendy też!)

gdzie sa moje zasiegi, facebooku grafika

Gdzie są moje zasięgi, Facebooku?!?

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku, wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski jakie nasuwają się po analizie badania.

więcej

Reklamy kontaktowe: najlepsze praktyki

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

więcej

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Pytaliście o przykłady więc przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów.

więcej

O hashtagach słów kilka – jak wykorzystać hastagi? #hashtag

Hashtagi pierwszy raz użyto 10 lat temu na Twiterze i na początku były tylko ciekawostką. Teraz – są wykorzystywane w praktycznie wszystkich sieciach społecznościowych i nie wyobrażamy sobie bez nich dzisiejszych social mediów. Opowiadamy, na co zwrócić uwagę wykorzystując hastagi i czego unikać.

więcej

Content marketing dla pracodawcy

Content marketing dla pracodawcy Idee i pomysły Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego....
więcej