articles&news

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Obraz via Adweek

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Dziś jednak, zamiast rozwodzić się nad teorią, postawimy na praktykę. Przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów!

 

 

 2. „Because you’re worth it”

L’Oreal Paris stworzony przez agencję McCann Erickson w 1973r.

Pierwszy w historii slogan napisany z perspektywy kobiety. Hasło jest w ciekawy sposób oparte na poczuciu własnej wartości każdej kobiety w połączeniu z nieustannym pragnieniem bycia coraz lepszą, piękniejszą etc. Przez lata nieznacznie ewoluował, by w 2009r hasło “Because we’re worth it” stało się synonimem silnych kobiet, przy okazji łączących w grupę kobiet, które są pewne siebie. Któż by nie chciał do takiej grupy należeć?

W efekcie, marka dalej kończy swoje spoty tym hasłem i umieszcza je na swoich reklamach.

          4. „A Diamond is forever”   De Beers stworzony przez agencję N.W. Ayer w 1947r.   Hasło te zostało obwołane Sloganem Stulecia przez Advertising Age w 1999 roku. Nie dość że jest mocne i zapada w pamięć to stworzono jest przez przypadek – copywriterka Frances Gerety stworzyła je na poczekaniu gdy przerażona zauważyła, że brakuje sloganu na reklamie De Beers. Stres potrafi wydobyć kreatywność, prawda?

  1. „What Happens Here, Stays Here”

Las Vegas Conventions And Visitor’s Authority, stworzony przez R&R Partners w 2003 roku.

Po ponad roku badań ustalono co przyciąga turystów do Las Vegas – niczym nie skrępowana wolność. Slogan błyskawicznie przeniknął do popkultury a według miasta – pieniądze wydane na kampanię reklamową z tym sloganem zwróciły się 26-krotnie! Więcej - po kampanii, która okazała się sukcesem, miasto postanowiło nieco zmienić branding... jednak już po kilku miesiącach stwierdzono, że "What happens..." musi wrócić. I zostało. Na ponad 10 lat i przerodziło się ikone pop-kultury, czego przykładem jest przynajmniej kilka filmów, nawiązujących do hasła.

  1. „Just Do It” Nike stworzony przez agencję Wieden+Kennedy w 1988r. Motto z ogromną siłą, w zamyśle mające przekonywać sportowców do dokonania niemożliwego bez względu na przeciwności. Ten uniwersalny slogan jest z ogromnym powodzeniem stosowany od ponad 30 lat  i pozwolił firmie Nike wygrać rywalizację z Reebok'iem w latach 80

 

5. „Melts in your mouth, not in your hand” M&Ms stworzone przez agencję Ted Bates w 1954r. Słynne „Rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni” genialnie wyróżniło markę M&Ms na tle wielu konkurentów, w zgrabny sposób uwydatniając innowacyjną cechę produktu.  Niedawno przeprowadzono nawet badanie, z którego wynika że ten slogan M&M jest najbardziej lubianym hasłem w historii reklamy!

A Wy co sądzicie o sile sloganów w dzisiejszej reklamie? Zgadzacie się z tym zestawieniem?

Zostaw maila, a prześlemy Ci informacje o kolejnych materiałach

Szukasz pomysłów dla Twojej instytucji lub marki?

wyślij nam wiadomość

Śmiało!

Napisz do nas , a jeden z naszych przedstawicieli odpowie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe! Maksymalnie w 24godziny! (tak, w weekendy też!)

gdzie sa moje zasiegi, facebooku grafika

Gdzie są moje zasięgi, Facebooku?!?

Niedawne badanie firmy NapoleonCat dotyczące zasięgów zarówno dużych, jak i średnich i małych fanpage'y na Facebooku, wykazała jasno - zasięgi spadają w ogromnym stopniu nie tylko w płatnych wynikach ale również w wynikach organicznych! W przypadku dużych fanpage'y jest to nawet 33 procent w ciągu kwartału! Przedstawiamy zaskakujące wnioski jakie nasuwają się po analizie badania.

więcej

Reklamy kontaktowe: najlepsze praktyki

Nie ma lepszego pomysłu na zdobywanie kontaktów na Facebooku i Instagramie niż reklama kontaktowa czyli leads ads. Z pierwszego spojrzenia jest zupełnie nie do odróżnienia od zwykłej facebookowej czy instagramowej reklamy. Czym się wyróżnia? W poniższym tekście opisujemy najlepsze sposoby ich wykorzystania .

więcej

5 najlepszych sloganów wszechczasów

Dobre hasło reklamowe będzie towarzyszyć marce przez lata. Jeżeli slogan będzie pasował do firmy – stanie się niezrównanym narzędziem wpływających na wizerunek. Pytaliście o przykłady więc przedstawiamy nasze subiektywne zestawienie 5 najlepszych sloganów wszechczasów.

więcej

O hashtagach słów kilka – jak wykorzystać hastagi? #hashtag

Hashtagi pierwszy raz użyto 10 lat temu na Twiterze i na początku były tylko ciekawostką. Teraz – są wykorzystywane w praktycznie wszystkich sieciach społecznościowych i nie wyobrażamy sobie bez nich dzisiejszych social mediów. Opowiadamy, na co zwrócić uwagę wykorzystując hastagi i czego unikać.

więcej

Content marketing dla pracodawcy

Content marketing dla pracodawcy Idee i pomysły Content marketing jest ważny nie tylko w kontekście postrzegania Twojej organizacji przez klientów lub konsumentów. Content marketing jest nie mniej istotnym narzędziem employer brandingu i marketingu rekrutacyjnego....
więcej